Bell P-39 Airacobra
Přehled verzí
XP-39
Prototyp s preplňovaným motorom Allison V1710-17 s výkonom 1 150 k.
XP-39A
Prototyp, u kterého byl použit motor bez turbokompresoru.
XP-39B
Prototyp bez turbokompresoru nalétal 28 hodin.
YP-39
Predsériové verzie objednané letectvom, pre problém s preplňovaným motorom bol vybraný nový motor Allison V1710-37 s výkonom 1 090 k. Lietadlo bolo vyzbrojené jedným 37 mm kanónom Oldsmobile T-9, dvomi guľometmi ráže 12,7 mm a dvomi guľometmi ráže 7,62 mm v nose. Opancierované bolo sedadlo pilota.
P-39C
Rovnaké ako presériové verzie YP-39.
P-39D
Vylepšená výzbroj, pridané dva guľomety ráže 7,62 mm.
XP-39E
Původně se počítalo s řadovým motorem Continental, později testy "useklých" konců křídel, přímý předchůdce P-63.
P-400
Britské P-39, 30mm kanón nahradený kanónom British Hispano M1 ráže 20 mm a guľomety nahradené typom Browning 7,7 mm. Po krátkej službe v RAF boli poslané do ZSSR. [článek]
P-39F
Urobené malé zmeny, najväčšia zmena bola vo výfukovom potrubí, na každej strane bolo 12 výfukových otvorov.
P-39J
Verze J vznikla zamontováním nového motoru Allison V-1710-59 (E-12) o 1100 k do posledních 25 kusů verze F.
P-39K, P-39L, P-39M, P-39N
Veľmi podobné verzie, rozdiel v použitých motoroch, vrtuľách a malých detailoch.
P-39Q
Nový motor Allison V1710-85 s výkonom 1 450 k, dva 12,7 mm guľomety boli premiestnené do kontajnerov pod krídlom namiesto 7,62 mm guľometov umiestnených v krídlach. Väčšina z týchto lietadiel bola poslaná do SSSR.
XFL-1 Airabonita
Prototyp námořní verze.
XTDL-1 / XF2L-1K
Dva P-39Q převzaté námořnictvem a používané jako létající cíle.
P-63 Kingcobra
Priamy nasledovník P-39.
Přehled verzí
XP-39
Prototyp s preplňovaným motorom Allison V1710-17 s výkonom 1 150 k.
XP-39A
Prototyp, u kterého byl použit motor bez turbokompresoru.
XP-39B
Prototyp bez turbokompresoru nalétal 28 hodin.
YP-39
Predsériové verzie objednané letectvom, pre problém s preplňovaným motorom bol vybraný nový motor Allison V1710-37 s výkonom 1 090 k. Lietadlo bolo vyzbrojené jedným 37 mm kanónom Oldsmobile T-9, dvomi guľometmi ráže 12,7 mm a dvomi guľometmi ráže 7,62 mm v nose. Opancierované bolo sedadlo pilota.
P-39C
Rovnaké ako presériové verzie YP-39.
P-39D
Vylepšená výzbroj, pridané dva guľomety ráže 7,62 mm.
XP-39E
Původně se počítalo s řadovým motorem Continental, později testy "useklých" konců křídel, přímý předchůdce P-63.
P-400
Britské P-39, 30mm kanón nahradený kanónom British Hispano M1 ráže 20 mm a guľomety nahradené typom Browning 7,7 mm. Po krátkej službe v RAF boli poslané do ZSSR. [článek]
P-39F
Urobené malé zmeny, najväčšia zmena bola vo výfukovom potrubí, na každej strane bolo 12 výfukových otvorov.
P-39J
Verze J vznikla zamontováním nového motoru Allison V-1710-59 (E-12) o 1100 k do posledních 25 kusů verze F.
P-39K, P-39L, P-39M, P-39N
Veľmi podobné verzie, rozdiel v použitých motoroch, vrtuľách a malých detailoch.
P-39Q
Nový motor Allison V1710-85 s výkonom 1 450 k, dva 12,7 mm guľomety boli premiestnené do kontajnerov pod krídlom namiesto 7,62 mm guľometov umiestnených v krídlach. Väčšina z týchto lietadiel bola poslaná do SSSR.
XFL-1 Airabonita
Prototyp námořní verze.
XTDL-1 / XF2L-1K
Dva P-39Q převzaté námořnictvem a používané jako létající cíle.
P-63 Kingcobra
Priamy nasledovník P-39.